Πέμπτη 4 Οκτωβρίου 2018

Αλλαγές στη βιομηχανία αυτοκινήτου φέρνει η νέα νομοθεσία

Τι ψήφισε το Ευρωκοινοβούλιο


Αλλαγές στη βιομηχανία αυτοκινήτου φέρνει η νέα νομοθεσία
Σημαντικές αλλαγές στην αυτοκινητοβιομηχανία φέρνει το Ευρωκοινοβούλιο και οι νέοι στόχοι.
Στο σχέδιο νόμου που εγκρίθηκε το Ευρωκοινοβούλιο πρότεινε να τεθεί στο 40% ο στόχος για τη μείωση των εκπομπών του διοξειδίου του άνθρακα στο σύνολο της ΕΕ για τα καινούργια αυτοκίνητα έως το 2030, υψηλότερα σε σύγκριση με τον στόχο του 30% που προτείνει η Επιτροπή - έτος αναφοράς 2021, με ενδιάμεσο στόχο 20% έως το 2025. Ο νόμος θέτει επίσης παρόμοιους στόχους για νέα φορτηγά.
Οι κατασκευαστές των οποίων ο μέσος όρος εκπομπών CO2 υπερβαίνει αυτούς τους στόχους, θα καταβάλουν πρόστιμο στον προϋπολογισμό της ΕΕ.
Οι αυτοκινητοβιομηχανίες θα πρέπει επίσης να εξασφαλίσουν ότι τα οχήματα με μηδενικές και χαμηλές εκπομπές («ZLEVs») - (ηλεκτρικά αυτοκίνητα ή οχήματα που εκπέμπουν λιγότερο από 50g CO2/km) έχουν μερίδιο αγοράς 35% από πωλήσεις καινούργιων αυτοκινήτων και φορτηγών έως το 2030 και 20% έως το 2025.
Οι κατασκευαστές θα πρέπει επίσης να εξασφαλίσουν ότι τα οχήματα με μηδενικές και χαμηλές εκπομπές (ηλεκτρικά ή αυτά που εκπέμπουν λιγότερο από 50g CO2 ανά χιλιόμετρο) θα έχουν μερίδιο αγοράς 40% επί των πωλήσεων νέων αυτοκινήτων και φορτηγών μέχρι το 2030 και 20% μέχρι το 2025.

Δοκιμή εκπομπών σε πραγματικές συνθήκες οδήγησης έως το 2023

Το Κοινοβούλιο καλεί την Επιτροπή της ΕΕ να υποβάλει εντός δύο ετών σχέδια για δοκιμή εκπομπών CO2 σε πραγματικές συνθήκες οδήγησης χρησιμοποιώντας μια φορητή συσκευή, όπως αυτή που χρησιμοποιήθηκε πρόσφατα για τα NOx. Μέχρι τότε, οι εκπομπές CO2 πρέπει να μετρούνται με βάση δεδομένα που προέρχονται από τους μετρητές κατανάλωσης καυσίμων των αυτοκινήτων. Η δοκιμή εκπομπών σε συνθήκες πραγματικής οδήγησης πρέπει να τεθεί σε λειτουργία από το 2023, τονίζει το ΕΚ.
Μέχρι το τέλος του 2019, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή θα πρέπει να προτείνει νομοθεσία προκειμένου οι καταναλωτές να έχουν ακριβείς πληροφορίες που θα μπορούν να συγκρίνουν την κατανάλωση καυσίμων, το CO2 και τις εκπομπές ρύπων από νέα αυτοκίνητα. Από το 2025, οι αυτοκινητοβιομηχανίες θα πρέπει να αναφέρουν τον κύκλο ζωής των εκπομπών CO2 των νέων αυτοκινήτων που διατίθενται στην αγορά, χρησιμοποιώντας μια κοινή μεθοδολογία.

Τι αλλάζει στη Γερμανία

Σημειώνεται ότι προ ημερών το Βερολίνο συμφώνησε σε πακέτο μέτρων για πετρελαιοκίνητα προκειμένου να μειώσει τους βλαβερούς ρύπους. Όμως ακόμη δεν είναι σαφές ποια πλευρά θα αναλάβει το κόστος.
Υπό την πίεση της Κομισιόν, η οποία μαζί με άλλες πέντε χώρες παρέπεμψε και τη Γερμανία στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο για παραβίαση του ανώτατου ορίου οξειδίου του αζώτου σε μεγάλες γερμανικές πόλεις, το Βερολίνο παρουσίασε τα βασικά σημεία δράσης με μια σειρά από μέτρα, αλλά και με πολλά σημεία να παραμενουν ακόμη ανοιχτά.
Καταρχήν τα μέτρα αφορούν όλους τους κατόχους αυτοκινήτων με κινητήρα ντίζελ που κυκλοφορούν σε πόλεις με τη πιο μολυσμένη ατμόσφαιρα. Πρόκειται συνολικά για 14 πόλεις: το Αμβούργο, το Μόναχο, την Κολωνία, τη Στουτγάρδη, το Ντίσελντορφ, το Ντάρμστατ, το Κίελο, το Ρόϊτλινγκεν, το Ντίρεν, το Λίμπουργκ, το Χάιλμπορν, το Μπόχουμ, το Λούντβιχσμπουργκ και το Μπάκναγκ.
Η γερμανική κυβέρνηση ανεβάζει σε 1,4 εκατ. τα αυτοκίνητα, τα οποία θα πρέπει είτε να αντικατασταθούν με άλλα νεώτερης τεχνολογίας είτε να αποκτήσουν σύγχρονο λογισμικό που να περιορίζει την εκπομπή βλαβερών ρύπων. Με αυτόν τον τρόπο θα αποφευχθεί, όπως ελπίζουν τουλάχιστον οι εμπνευστές των μέτρων, το μέτρο απαγόρευσης της κυκλοφορίας σε πόλεις με υψηλή ατμοσφαιρική ρύπανση. Ο υπουργός Μεταφορών Αντρέας Σόιερ έκανε λόγο για ένα «τεράστιο βήμα» που θα εμποδίσει τους περιορισμούς στην κυκλοφορία. «Οι οδηγοί οχημάτων ντίζελ δεν πρόκειται να υποστούν οικονομική επιβάρυνση» τόνισε σύμφωνα με τη Deutsche Welle.
Αυτό βέβαια είναι υπό διερεύνηση ακόμη. Γιατί δεν είναι απόλυτα σαφές επιστρέφοντας το πετρελαιοκίνητο στην κατασκευάστρια εταιρεία το τι ύψους επιδότηση θα πάρει ο κάτοχός του για να αγοράσει νέας τεχνολογίας αυτοκίνητο ή ακόμη και ελαφρά μεταχειρισμένο. Οι προσφορές είναι διαφορετικές. Για παράδειγμα, η VW δίνει κατά μέσον όρο μέχρι και 4.000 ευρώ για την ανταλλαγή ενός ντίζελ Euro 4 και μέχρι 5.000 ευρώ για ένα ντίζελ Euro 5 με ένα καινούργιο. Από την πλευρά της η BMW προσφέρει σε όλους όσους έχουν πετρελαιοκίνητο τεχνολογίας Euro 4 και Euro 5, 6.000 ευρώ για να αγοράσουν ένα νέας τεχνολογίας.
Άγνωστο παραμένει πόσοι ξένοι κατασκευαστές αυτοκινήτων θα συμμετάσχουν σε αυτό το πρόγραμμα ανταλλαγής αυτοκινήτων με πριμοδότηση. Η Renault εξήγγειλε ότι προσφέρει μέχρι και 10.000 ευρώ ανάλογα με το μοντέλο για την αγορά ενός νέου.
Πάντως ο Ομοσπονδιακός Σύνδεσμος Προστασίας των Καταναλωτών ενημερώνει τους κατόχους αυτοκινήτων ότι εξαιρούνται από τις απαγορεύσεις κυκλοφορίας στις επίμαχες πόλεις μόνο εφόσον αγοράσουν πετρελαιοκίνητο τελευταίας τεχνολογίας 6d-Temp, βενζινοκίνητα από Euro 4, ηλεκτρικό αυτοκίνητο ή ένα που να κινείται με υγραέριο. Εάν όμως κάποιος δεν θέλει να ανταλλάξει το αυτοκίνητό του με ένα νεώτερης τεχνολογίας, έχει τη δυνατότητα να τοποθετήσει καταλυτικό μετατροπέα, τον λεγόμενο καταλύτη SCR.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

F1: Νίκη Hamilton στην Imola, πρωταθλήτρια η Mercedes

Το Grand Prix της Formula 1 που ολο...