FORMULA 1

  13/9/2017

 Συμφώνησαν για το… διαζύγιο οι McLaren και Honda

Συμφώνησαν για το... διαζύγιο οι McLaren και Honda

Τίτλοι τέλους έπειτα από τρία χρόνια συνεργασίας


Η επιστροφή της Honda στη Formula1 ήταν καταστροφική, καθώς σε τρία χρόνια συνεργασίας με τη McLaren είχε να παρουσιάσει μόνο προβλήματα, με την ομάδα του Γουόκινγκ να ταλαιπωρείται συνεχώς από αυτά, ώστε να έχει μέχρι και διπλές εγκαταλείψεις.
Έτσι, οι Βρετανοί αποφάσισαν πως είναι καιρός για αλλαγή προμηθευτή κινητήρων, αλλά σε πρώτη φάση ήταν δύσκολη, καθώς η μοναδική υποψήφια, η Renault, θα έπρεπε να μείνει ελεύθερη από μία ομάδα. Ωστόσο, τα πάντα ξεκαθάρισαν στη Μόντσα, με την Toro Rosso να δέχεται, τελικά, να παίρνει μοτέρ από τους Ιάπωνες, αντί για τους Γάλλους.
Μάλιστα, η ιστοσελίδα motorsport.com τονίζει πως McLaren και Honda ήρθαν σε συμφωνία για το... διαζύγιο και για τριετές συμβόλαιο της πρώτης με τη Renault, με δεδομένο ότι από το 2021 και μετά θα υπάρξουν νέοι κανονισμοί.
Επίσης, αναφέρεται και ότι έχουν πέσει οι υπογραφές για τη συνεργασία της Toro Rosso με τη Honda, με τις ανακοινώσεις να αναμένονται να γίνουν μέχρι το Γκραν Πρι της Σιγκαπούρης. Τέλος, να σημειωθεί ότι το... deal της McLaren με τη Renault φέρνει και τη... μετακόμιση του Κάρλος Σάινθ στο Ένστοουν.
Πηγή: gazzetta.gr

 

20-8-2017 



Για να γίνει κάποιος επαγγελματίας αυτού του χώρου θα πρέπει κατά πρώτο να έχει νεύρα από ατσάλι. Και να μην καταλαβαίνει από φόβο φυσικά.
Να είναι οπλισμένος με υπομονή, σιδερένια θέληση και δίψα για διακρίσεις, όντας την ίδια ακριβώς στιγμή και καταραμένα γρήγορος, αναμφίβολα!
Και να είναι προσγειωμένος, πάντα, καθώς μόνο οι ρόδες του μονοθέσιου επιτρέπεται να ξεκολλάνε από τον δρόμο πού και πού περνώντας πάνω από τα κερμπ.
Προσγειωμένος ήταν εξάλλου και ο Peter Dumbreck στο Le Mans, όταν η Mercedes του έφερε μερικές γύρες στον αέρα και έκοψε την ανάσα σε όλους. Και οφείλεις να είσαι, όπως μας είπε, αν θες να τα καταφέρεις στον χώρο του μηχανοκίνητου αθλητισμού. «Πρέπει να μπορείς να ζεις για τη στιγμή. Κάνε το καλύτερο που μπορείς. Αν τα κατάφερες, τα κατάφερες. Αν όχι, όχι. Το σημαντικότερο είναι να είσαι ικανοποιημένος με την απόδοσή σου».
Βλέπετε η Formula 1 δεν είναι μόνο εξαιρετικά ανταγωνιστική, αλλά και διαβολεμένα ακριβή. Γιατί όσο κι αν κάθε σπορ του οργανωμένου αθλητισμού απαιτεί υψηλά επίπεδα αφοσίωσης και δέσμευσης, η F1 ζητά επιπλέον και απίστευτη οικονομική στήριξη.
Πιλότος της εξάλλου δεν γίνεσαι από μια τη μέρα στην άλλη, αλλά ανεβαίνεις αργά και βασανιστικά τα σκαλιά της αγωνιστικής ιεραρχίας, σκαρφαλώνοντας κοπιωδώς από τις πρώτες βαθμίδες του μηχανοκίνητου αθλητισμού μέχρι να αγγίξεις την κορωνίδα που ακούει στο όνομα Formula 1.
wktlgffrmla2
Κι ενώ ο βασιλιάς των μηχανοκίνητων σπορ απολαμβάνει ζηλευτή θέση στον επαγγελματικό αθλητισμό και τα μεγάλα ονόματα γίνονται διασημότητες, στην πράξη οι χαμηλότερες βαθμίδες της Formula περνούν σχεδόν απαρατήρητες, αφήνοντας τους οδηγούς να αυτοχρηματοδοτούνται για χρόνια και χρόνια μέχρι να τα καταφέρουν. Και τα καταφέρνουν εξαιρετικά λίγοι.
Γι’ αυτό και οι πιλότοι της F1 το ’χουν καμάρι που τρέχουν στα σεβαστά σιρκουί της. Όπως ο αδικοχαμένος θρύλος Άιρτον Σένα δηλαδή, στον οποίο ανήκει εξάλλου ο κομπασμός ότι «κάνω μια δουλειά που μπορούν να κάνουν μόνο 24 άνθρωποι στον κόσμο».
Και ο Σένα το ήξερε ίσως καλύτερα από τον καθένα πως όχι μόνο πρέπει να ξοδέψεις κάθε δεκάρα που ’χεις στην τσέπη για να φτάσεις στη μεγάλη κατηγορία, αλλά και να είσαι ιδιαιτέρως καλός στο να πείθεις τους άλλους να ξοδεύουν τα λεφτά τους πάνω σου.
Όσοι δεν τα καταφέρνουν εξάλλου, που δεν είναι παρά η συντριπτική πλειονότητα των οδηγών αγώνων ταχύτητας, μένουν με χρέη δεκάδων ή ακόμα και εκατοντάδων χιλιάδων ευρώ στους ώμους τους, ποσά που μαστίζουν τις ζωές τους ισοβίως.
«Το να είσαι οδηγός αγώνων σημαίνει πως βρίσκεσαι συνεχώς σε κίνδυνο … Και το βασικό κίνητρο όλων μας είναι να ανταγωνίζεσαι για τη νίκη, όχι για να έρθεις τρίτος, τέταρτος, πέμπτος ή έκτος», παραδεχόταν ο Σένα, «εγώ τρέχω για να νικώ όσο πιστεύω πως κάτι τέτοιο είναι δυνατό. Κάποιες φορές το κάνεις λάθος; Σίγουρα, είναι αδύνατο να τα κάνεις πάντα όλα σωστά. Αλλά εγώ τρέχω για να νικώ, όσο πιστεύω πως το κάνω σωστά», είπε στη συνέντευξη Τύπου στο Grand Prix της Αυστραλίας το 1990.
Λένε συχνά πως λίγα πράγματα στον κόσμο μας απαιτούν τόση προσπάθεια, προσήλωση και προσωπικό χρήμα όσο χρειάζεται για να γίνει πιλότος της F1, της δυσκολότερης ενδεχομένως δουλειάς των καιρών μας. Και να γιατί…
Πώς ξεκινάς
wktlgffrmla1
Ο πιο εύκολα προσβάσιμος δρόμος για την αγωνιστική οδήγηση είναι συνήθως τα καρτ. «Ξεκίνησα τρέχοντας με go-karts», παραδεχόταν ο μεγάλος Σένα, «είναι το πιο εκπληκτικό άθλημα του κόσμου. Περισσότερο και από την F1, πραγματικά, τίποτα δεν απόλαυσα όσο αυτό», είπε το 1986 στη βραζιλιάνικη τηλεόραση.
Η μεγάλη πλειονότητα των τελευταίων φουρνιών των οδηγών της Formula 1 ξεκίνησαν πράγματι από την επικράτεια του καρτ. Ορόσημο είναι εδώ ο Lewis Hamilton και η αυγή της καριέρας του από τις πίστες των καρτ…
Το καρτ εξάλλου είναι ήδη μια αρκούντως σοβαρή μορφή μηχανοκίνητου αθλητισμού και τα μονοθέσιά του δεν είναι για τον λιπόψυχο. Αν δεν μπορείς άλλωστε να πλασαριστείς στις πρώτες θέσεις, τότε καλύτερα να τα παρατήσεις και να στραφείς σε παραδοσιακότερες μορφές δουλειάς, γλιτώνοντας απίστευτο κόπο και άφθονο παραδάκι.
Άλλοι πάλι πιλότοι της F1 ξεκίνησαν ακόμα πιο παραδοσιακά, περνώντας από σχολές ράλι, όπως ας πούμε στην περιβόητη σχολή του Silverstone. Από κει θα βγουν με το χαρτί του ραλίστα αλλά και τα απαραίτητα θεωρητικά και πρακτικά εφόδια για να ανταγωνιστούν όλους τους άλλους που έμαθαν την τέχνη μέσα στην πίστα.
Όπως όμως κι αν αρχίσεις, ένα είναι σίγουρο: θα χρειαστείς ένα καρτ για να ξεκινήσεις την περιπέτεια του μηχανοκίνητου αθλητισμού, όταν και θα μπεις στις πρώτες οικονομικές αφαιμάξεις! Ένα ολοκαίνουριο καρτ με μηχανή και λάστιχα θα σε απαλλάξει από 7.000-10.000 ευρώ, την ίδια ώρα που μια μέρα προπόνησης στην πίστα κοστίζει καμιά 100αριά ευρώ, αφήνοντας κατά μέρος τα αναλώσιμα.
Όπως μας λένε μάλιστα οι επαγγελματίες της Formula 1, εξίσου σημαντικό είναι να έχεις από νωρίς έναν ξεκάθαρο στόχο για το πού επιδιώκεις να φτάσεις, ώστε να μη σπαταλάς άδικα χρόνο, ελαστικό και καύσιμο χωρίς ρητές φιλοδοξίες. Και πάλι όμως το ταλέντο δεν φτάνει, ακόμα και το άπλετο, μιας και θα χρειαστείς αναγκαστικά μια χορηγία, μια επένδυση κάποιου πάνω σου, εκτός κι αν είσαι ζάπλουτος και το κάνεις από χόμπι.
wktlgffrmla8
Μια φορά επαγγελματίας οδηγός ταχύτητας στις μεγάλες κατηγορίες δεν θα γίνεις χωρίς τόνους χρήματος από πίσω, κι όλα αυτά για να φτάσεις το πολύ μέχρι την κατηγορία GP2 (Formula 2), τη δεξαμενή απ’ όπου «ψωνίζει» η F1 την επόμενη γενιά των πιλότων της. Η Formula 1 επιλέγει τα τελευταία χρόνια αποκλειστικά όσους τερματίζουν στις πρώτες θέσεις της ευρωπαϊκής GP2 (ή GP3). Αυτός είναι ο λόγος που δεν έχουμε ακόμα επιτυχημένους ασιάτες πιλότους.
Σίγουρα υπάρχουν οδηγοί της F1 από την Ιαπωνία, την Ινδία και τη Μαλαισία, απέχουν όμως αρκετά από τα πόντιουμ και αυτοί έχουν περάσει χρόνια και χρόνια στις ευρωπαϊκές πίστες και τα πρωταθλήματα της Γηραιάς Ηπείρου. Αν δεν τα καταφέρεις εξάλλου στα πρώτα 2-3 χρόνια στη F1, τότε πάλιωσες και αντίο. Κι όλη η προσπάθεια, ο χρόνος και το χρήμα θα κάνουν φτερά μονομιάς, αφήνοντάς σε βουτηγμένο στα χρέη και τα δεινά.
Όπως εξομολογούνται μάλιστα οι πρωταθλητές, για να αγγίξεις πρωτιά στη Formula 1 είναι ένας συνδυασμός πολλών πραγμάτων, του εαυτού σου, της ομάδας σου, του μονοθεσίου, της στρατηγικής, αλλά και της ίδιας της τύχης ή του πόσο επενδύει και υποστηρίζει η χώρα σου τον μηχανοκίνητο αθλητισμό.
Σε χώρες που δεν έχουν δικές τους ομάδες ή σιρκουί της F1, απουσιάζουν ολότελα οι χρυσοί χορηγοί κάνοντας το πράγμα ακόμα δυσκολότερο για τον επίδοξο πιλότο. Γι’ αυτό και οι περισσότεροι στρέφονται τελικά σε άλλες μορφές αγωνιστικής οδήγησης, οι οποίες μπορούν να αποδειχτούν αρκετά επικερδείς για τους οδηγούς τους.
wktlgffrmla10
Οι σχολές ράλι συνηθίζουν μάλιστα στα χρόνια μας να συμβουλεύουν τους μαθητές τους να μάθουν μια δεύτερη τέχνη ή να πάρουν ένα πανεπιστημιακό χαρτί, ως αποκούμπι για το μέλλον δηλαδή, μιας και ελάχιστοι είναι αυτοί που θα καταφέρουν να βγάλουν τον επιούσιο από την αγωνιστική δουλειά τους.
Κάθε πιτσιρικάς άλλωστε που θα τον βάλει ο πατέρας του στην τοπική πίστα καρτ δεν σημαίνει πως θα βγει ραλίστας. Ο δρόμος ως τη F1 είναι μακρύς, δαπανηρός και γεμάτος σταυροδρόμια επιλογών, που δεν είναι παρά άλλο ένα εμπόδιο που πρέπει να υπερβεί ο επίδοξος οδηγός για να διαλέξει τη βασιλική οδό μέχρι τα μεγάλα σαλόνια του μηχανοκίνητου αθλητισμού.
Για κάθε άνοιγμα θέσης στη F1 άλλωστε, ένας καλός αριθμός φιντανιών φαντάζουν ιδανικές επιλογές και όλοι προέρχονται από διαφορετικά αγωνιστικά περιβάλλοντα και έχουν άλλες εμπειρίες στις πλάτες τους. Κάποια πρωταθλήματα έχουν βέβαια την τιμητική τους όσον αφορά στην προμήθεια πιλότων στη Formula 1. Πέρυσι, ας πούμε, τη μερίδα του λέοντος είχε η Formula 3, η οποία απέδωσε το 79,2% της φουρνιάς των νέων υποψηφίων της F1. Δεύτερη κατατάχθηκε η Formula Renault, από τα σιρκουί της οποίας έχουν περάσει το 58,3% των πιλότων της F1. Ο επίσημος τροφοδότης οδηγών της F1, η κατηγορία GP2, έπεσε στο 48,5%.
Άλλες δυο βασιλικές κατηγορίες, αναφορικά πάντα με την παροχή οδηγών στη μεγάλη κατηγορία, είναι η Formula BMW και η Formula Renault 3.5, διατηρώντας αμφότερες στενούς δεσμούς με τους μεγάλους κατασκευαστές της F1. Τα ταλέντα εκεί θα βρουν συνήθως τη θέση τους στα μονοθέσια των ομάδων στη μεγάλη Formula…
Η F1 χωρίς αναισθητικό
wktlgffrmla3
Το 2015, πέντε νέοι πιλότοι ξεκίνησαν επαγγελματικά στην F1, μεταφέροντας εκεί όσα είχαν ζήσει μέχρι τότε στα μικρότερα σιρκουί. Είναι ο υπεύθυνος σκάουτερ της Mercedes, ο «πολύς» Toto Wolff, αυτός που αναλαμβάνει συνήθως να βρει τα νέα ταλέντα της Formula και είχε κάνει πάλι το θαύμα του.
Η Mercedes είχε ήδη καπαρώσει λοιπόν τον πρωταθλητή της Ευρωπαϊκής Formula 3, τον Esteban Ocon, την ίδια ώρα που ο εφεδρικός της ομάδας, ο Γερμανός Pascal Wehrlein, προερχόταν επίσης από την F3. «Αν κάποιος είναι ταλαντούχος, πολύ ταλαντούχος», μας λέει ο Wolff, ο άνθρωπος που ξέρει ενδεχομένως καλύτερα από τον καθένα τα μυστικά της επιτυχίας, «θα πρέπει να ξοδέψεις πιθανότατα 1 εκατ. ευρώ στα καρτ, από τους παιδικούς στους εφηβικούς και τους διεθνείς κατόπιν αγώνες ταχύτητας».
Το πράγμα δεν σταματά φυσικά εδώ: «Θα χρειαστείς τουλάχιστον μια σεζόν στην F4 ή τη Formula Renault, κάτι που ισοδυναμεί με άλλες 350.000 ευρώ, αν το κάνεις σωστά. Θα χρειαστείς μετά 650.000 ευρώ για μια σεζόν στην F3, είμαστε ήδη λοιπόν στα 2 εκατ. ευρώ. Θα χρειαστείς πιθανότατα άλλη μια σεζόν στην F3, είσαι πια στα 2,6 ή 2,7 εκατ. ευρώ, και πάλι όμως δεν έχεις κάνει τίποτα στην GP2 ή το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα! Ας πούμε λοιπόν ότι είσαι στα 3 εκατ. ευρώ, αν είσαι εξαιρετικό ταλέντο όλα αυτά». Και περνάς αμέσως τα σκαλιά στην πρώτη σου χρονιά δηλαδή.
Καθίστε όμως, έχει κι άλλο! «Η GP2 είναι άλλο 1,5 εκατ. ευρώ, οπότε αν θες να είσαι ασφαλής είσαι πιθανότατα στα 4,5 με 5 εκατ. ευρώ και έχεις κάνει μόλις μία χρονιά στην GP2. Πλησιάζεις πια να μπεις στη Formula 1, αλλά δεν είσαι ακόμα εκεί. Θα χρειαστείς άλλα 2-3 εκατομμύρια για να τα καταφέρεις. Μιλάμε οπότε για 7-8 εκατ. ευρώ, ας το κλείσουμε λοιπόν στα 8 εκατομμύρια».
wktlgffrmla13
Ο Wolff εξηγεί μάλιστα πως «δεν είναι δυνατό να ρίξεις αυτό το κόστος, γιατί το πράγμα έχει γίνει επιχείρηση». Και πώς στο καλό θα επιβιώσει οικονομικά ο άμοιρος ο οδηγός; «Πρέπει να βρεις sugar daddy ή πλούσιο μπαμπά»! Τα τελευταία χρόνια, για να ρίξουν το κόστος, οι κατασκευαστές έχουν εξουσιοδοτήσει τους σκάουτέρς τους να βρίσκουν ταλέντα, τα οποία περνούν από ένα προπαρασκευαστικό πρόγραμμα που θα φέρει κάποιους στα μεγάλα σιρκουί.
Τα προγράμματα αυτά περιλαμβάνουν μαθητεία δίπλα στους καλύτερους οδηγούς των ομάδων, μόνο που είναι εξαιρετικά ανταγωνιστικά. Ο δρόμος έχει αποδειχτεί μάλιστα μόνο μερικώς επιτυχημένος, καθώς οι περισσότεροι συνεχίζουν να ακολουθούν τον εξόχως μοναχικό δρόμο της προσωπικής καταξίωσης. Οι Sebastian Vettel, Daniel Ricciardo και Lewis Hamilton ξεπήδησαν πάντως από τέτοια «εργοστασιακά» προγράμματα.
Την τελευταία τριετία όλα τα βλέμματα των επαγγελματιών της F1 είχαν πέσει στον 17χρονο Max Verstappen, ο οποίος έγινε τελικά ο νεότερος οδηγός στην ιστορία της Formula 1 όταν υπέγραψε στην Toro Rosso. Ο Verstappen ήταν στο πρόγραμμα ανάπτυξης ταλέντων της Red Bull μόλις για δύο βδομάδες πριν ανακοινωθεί η αιφνιδιαστική υπογραφή του, την ίδια ώρα που είχε μόλις «αποφοιτήσει» από την επικράτεια του καρτ.
Αυτή βέβαια είναι μια μοναχική εξαίρεση πολύ μακριά από τον κανόνα. Δείτε, για παράδειγμα, τον ομόσταβλό του Carlos Sainz Jr, άλλον έναν πρωτοεμφανιζόμενο το 2015, ο οποίος αποβιβάστηκε στη F1 όχι μόνο ως ο αδιαφιλονίκητος πρωταθλητής της Formula Renault 3.5, αλλά και ως στολίδι των ακαδημιών της Red Bull τα τελευταία 4 χρόνια.
wktlgffrmla7
Ο Wolff παλεύει να επαναφέρει τις ακαδημίες της Mercedes, οι οποίες στις μεγάλες τους δόξες κατά τη δεκαετία του 1980 έβγαζαν ταλέντα και ταλέντα, ονόματα σαν τον Michael Schumacher δηλαδή! Ο Wolff παραδέχεται πάντως πως για την ώρα ο βασιλικός δρόμος που οδηγεί στην F1 είναι η Formula 3, «ένα τεράστιο δίκτυο, κοντά στα 40 αυτοκίνητα. Τα τελευταία χρόνια οι καλύτεροι προέρχονται από τη Formula 3 και για την ώρα είναι εκεί που έχουν στραμμένα τα μάτια τους οι κυνηγοί ταλέντων».
Από κει κι έπειτα, αν επιλεχθείς για το προπαρασκευαστικό πρόγραμμα κάποιου κατασκευαστή, θα περάσεις μερικές σεζόν ως δοκιμαστής μονοθεσίων, αποκτώντας πολύτιμες ώρες στα αδειανά σιρκουί, κι αν το έχεις μέσα σου ίσως βρεις μια μέρα τη θέση σου στα υπερσύγχρονα μονοθέσια ως κανονικός οδηγός της F1. Τα στάνταρ είναι ωστόσο πολύ υψηλά και χρόνος για χάσιμο δεν υπάρχει. Αν αποτύχεις στις πρώτες αυτές δοκιμές, θα βρεθείς εκτός πιο γρήγορα απ’ όσο επιταχύνουν οι «δαίμονες» των σιρκουί.
Μια ιδιαίτερη περίπτωση ήταν αυτή του Νεοζηλανδού Mitch Evans, ο οποίος έκανε μια δυναμική καριέρα μακριά από το οργανωμένο ευρωπαϊκό δίκτυο. Ξεκίνησε στα καρτ της πατρίδας του το 2001, σε ηλικία 6 ετών, και μέχρι το 2007 είχε 13 τίτλους στην καριέρα του, όταν και μεταπήδησε στις διεθνείς πίστες.
Δεκατριών χρονών παιδί έτρεχε στο περιβόητο Formula Ford Championship και το 2011 εγκατέλειψε την απομονωμένη αγωνιστικά Νέα Ζηλανδία για να αποβιβαστεί στην Ευρωπαϊκή GP3, το μικρό αδερφάκι της GP2, όπου κατέκτησε το πρωτάθλημα στην πρώτη του χρονιά!
Την επόμενη σεζόν δοκιμάστηκε στην GP2, αλλά και στην κατηγορία των αγώνων αντοχής, όπως στον περιβόητο 24ωρο του γαλλικού Le Mans. Παρά τις νέες του επιτυχίες και τη δεύτερη θέση του στο Le Mans, η F1 επέμενε να τον αγνοεί επιδεικτικά! Και τότε είπε αυτό: «Είχα προσφορές από αρκετές από τις μεγάλες ομάδες, περιλαμβανομένων των Red Bull και Ferrari, να πάω στα προγράμματα νέων τους, έπρεπε όμως να τους δώσω λεφτά. Κάθε οδηγός … όποιος κι αν είναι, πρέπει να φέρει μερικά λεφτά και εδώ κρύβεται το ‘‘τυράκι’’ της όλης ιστορίας. Κι αυτά είναι παιδιά που προέρχονται από πλούσιες οικογένειες, κι έτσι δεν αποτελεί πρόβλημα, εγώ όμως δεν έχω αυτή την επιλογή».
wktlgffrmla6
Κι αυτό γιατί πράγματι αρκετά τέτοια προγράμματα είναι προπετάσματα καπνού, μιας και οι οδηγοί πληρώνουν για να είναι εκεί και οι κατασκευαστές δεν επενδύουν μία πάνω τους. Είναι ωστόσο μια καλή παράκαμψη που σε φέρνει κατευθείαν στη Formula 1, έστω και από το παράθυρο. Οι περισσότεροι βέβαια μένουν ακριβώς εκεί, στο παράθυρο! Μπορεί οι Vettel και Ricciardo να τα κατάφεραν, η πληθώρα ωστόσο των ταλέντων δεν στέκεται τόσο τυχερή να έχουν σπόνσορες τις οικογένειές τους.
Ο παλιός πρωταθλητής Sir Jackie Stewart δεν κρύβει τα λόγια του για αυτά τα προπαρασκευαστικά προγράμματα της F1: «Η όλη ιδέα με τους οδηγούς που αγοράζουν τη θέση τους είναι πραγματικά ένα πολύ ατυχές γεγονός. Και πυροδοτεί πολύ αρνητικά πράγματα στο άθλημα».
Μια καριέρα στην F1 είναι στην ουσία πρακτικά κλειστή αν δεν έχεις επιλεγεί από μικρή ηλικία και δεν αποδεικνύεις σε κάθε σεζόν την αξία σου, όσο τα μονοθέσια γίνονται ολοένα και πιο γρήγορα δηλαδή πριν φτάσεις στα Grand Prix της Formula 1. Ο Kimi Raikkonen διέγραψε τον ταχύτερο χρόνο μέχρι να αποβιβαστεί στην F1 το 2001, μετρώντας 2 μόλις πρωταθλήματα στη Formula Renault 2.0 το 1999 και το 2000!
wktlgffrmla4
Ο μέσος χρόνος παραμονής σε μια μεγάλη κατηγορία πριν μεταπηδήσεις στην F1 είναι τα 6 χρόνια. Έξι επιτυχημένα χρόνια! Τόσα πέρασαν στο πρωτάθλημα GP2 από τον Hamilton, τον Rosberg και τον Glock μέχρι τους Hulkenberg, Maldonado και Grosjean.
Να γιατί μόλις 24 στα χρόνια του Σένα και 22 σήμερα κάνουν αυτή τη δουλειά. Γιατί πρέπει να ξεκινήσεις από τα έξι σου, να κερδίζεις πρωταθλήματα και πρωταθλήματα στα καρτ πριν βρεις τον δρόμο σου για τις μεγαλύτερες κατηγορίες του μηχανοκίνητου αθλητισμού. Και πάλι όμως δεν φτάνουν οι προσωπικοί θρίαμβοι, καθώς χρειάζεται τύχη και κάποιον να βάλει το χέρι βαθιά στην τσέπη για τα 8 εκατ. ευρώ που θα χρειαστούν μέχρι να σε καμαρώσουν οι οικείοι σου στη Μόντζα ή το Μονακό.
Ο μεγάλος Σένα ξεκίνησε εξάλλου στα τέσσερά του, αν και αυτός θα αποδείκνυε δυστυχώς και με εξόχως τραγικό τρόπο μια ακόμα συνιστώσα της «δουλειάς»: το πόσο θανάσιμα επικίνδυνη είναι…

  30/7/2017 F1 : Στον Sebastian Vettel το προβάδισμα μετά τη Βουδαπέστη


Ο Sebastian Vettel αποχώρησε ως νικητής του Ουγγρικού Grand Prix και αύξησε το προβάδισμά του στο πρωτάθλημα κατά 14 πόντους πριν στο καλοκαιρινό διάλειμμα.
Σε έναν αγώνα, με ελάχιστες προσπεράσεις λόγω της διάταξης της πίστας στην Ουγγαρία, ο Vettel οδήγησε τον αγώνα από την αρχή μέχρι το τέλος, μετά την πρόκρισή του στην pole position. Ο έτερος πίλότος της Ferrari, Kimi Raikkonen διέσχισε δεύτερος τη γραμμή τερματισμού, ενώ ο Valtteri Bottas τερμάτισε τρίτος, με τέταρτο τον Lewis Hamilton και πέμπτο τον Max Verstappen.
Η έναρξη του αγώνα ήταν γεμάτη δράμα, όπως πολλοί περίμεναν. Στη δεύτερη στροφή, του πρώτου γύρου, ο Daniel Ricciardo πέρασε το Verstappen έχοντας εκκινήσει από την έκτη θέση. Πρόθυμος να ανακτήσει τη θέση του, ο Verstappen υπερεκτίμησε τις δυνάμεις του και έπεσε στην πλευρά του team mate του, σπάζοντας το ψυγείο του Ricciardo και τρυπώντας το αριστερό πίσω ελαστικό του, αναγκάζοντας τον Αυστραλό να αποσυρθεί λίγα λεπτά αργότερα.
Για το μεγαλύτερο μέρος του αγώνα, οι πρώτοι πέντε έτρεχαν τον δικό τους προσωπικό αγώνα, καθώς ήταν δύσκολο να προσπεράσουν. 20 γύρους πριν το τέλος, η Mercedes ζήτησε από τον Bottas να αφήσει τον ταχύτερο Hamilton να περάσει σε μια προσπάθεια να κυνηγήσει τους Raikkonen και Vettel. Ωστόσο, ο Βρετανός δεν μπόρεσε να προσπεράσει κανέναν από τους αντιπάλους της Ferrari και έτσι άφησε τον Bottas να ανακτήσει την τρίτη θέση στην τελική στροφή του 70ου γύρου.
Ίσως ο ήρωας του αγώνα ήταν ο Fernando Alonso, ο οποίος κατάφερε να τερματίσει έκτος, με τον ταχύτερο γύρο του αγώνα.
 ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΟΥΓΓΡΙΚΟΥ ΓΚΡΑΝ ΠΡΙ
28 30 Jul 2017 Hungaroring, Budapest

Pos No Driver Car Laps Time/Retired Pts
1 5 Sebastian Vettel Ferrari 70 1:39:46.713 25
2 7 Kimi Räikkönen Ferrari 70 +0.908s 18
3 77 Valtteri Bottas Mercedes 70 +12.462s 15
4 44 Lewis Hamilton Mercedes 70 +12.885s 12
5 33 Max Verstappen Red Bull Racing TAG Heuer 70 +13.276s 10
6 14 Fernando Alonso McLaren Honda 70 +71.223s 8
7 55 Carlos Sainz Toro Rosso 69 +1 lap 6
8 11 Sergio Perez Force India Mercedes 69 +1 lap 4
9 31 Esteban Ocon Force India Mercedes 69 +1 lap 2
10 2 Stoffel Vandoorne McLaren Honda 69 +1 lap 1
11 26 Daniil Kvyat Toro Rosso 69 +1 lap 0
12 30 Jolyon Palmer Renault 69 +1 lap 0
13 20 Kevin Magnussen Haas Ferrari 69 +1 lap 0
14 18 Lance Stroll Williams Mercedes 69 +1 lap 0
15 94 Pascal Wehrlein Sauber Ferrari 68 +2 laps 0
16 9 Marcus Ericsson Sauber Ferrari 68 +2 laps 0
17 27 Nico Hulkenberg Renault 67 DNF 0
NC 40 Paul di Resta Williams Mercedes 60 DNF 0
NC 8 Romain Grosjean Haas Ferrari 20 DNF 0
NC 3 Daniel Ricciardo Red Bull Racing TAG Heuer 0 DNF 0
2017 ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ ΟΔΗΓΩΝ
 1 Sebastian Vettel GER Ferrari 202
 2  Lewis Hamilton GBR Mercedes 188
 3 Valtteri Bottas FIN Mercedes 169
 4  Daniel Ricciardo AUS Red Bull Racing TAG Heuer 117
 5  Kimi Räikkönen FIN Ferrari 116
 6  Max Verstappen NED Red Bull Racing TAG Heuer 67
 7  Sergio Perez MEX Force India Mercedes 56
 8  Esteban Ocon FRA Force India Mercedes 45
 9  Carlos Sainz ESP Toro Rosso 35
10  Nico Hulkenberg GER Renault 26
11  Felipe Massa BRA Williams Mercedes 23
12  Lance Stroll CAN Williams Mercedes 18

 ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΩΝ


1 Mercedes 357
2 Ferrari 318
3 Red Bull Racing TAG Heuer 184
4 Force India Mercedes 101
5 Williams Mercedes 41
6 Toro Rosso 39
7 Haas Ferrari 29
8 Renault 26
9 McLaren Honda 11
10 Sauber Ferrari 5


 
 
 



 

Νικητής του… θρίλερ ο Ρικιάρντο Πήρε την πρώτη του νίκη στο επεισοδιακό γκραν πρι του Μπακού








Νικητής του... θρίλερ ο Ρικιάρντο
Ο Ντάνιελ Ρικιάρντο με Red Bull ήταν ο μεγάλος νικητής στο γκραν πρι του Αζερμπαϊτζάν 25/6/2017, τον 8ο αγώνα του παγκοσμίου πρωταθλήματος της Formula 1.
Αγώνας που ήταν πραγματικά απίστευτος σε εξέλιξη, λόγω των επαφών και των συγκρούσεων των μονοθεσίων, που είχε διακοπή 23 λεπτών και τελικά ανέδειξε μεγάλο νικητή τον Αυστραλό πιλότο.
Ο Βαλτέρι Μπότας με Mercedes ήταν δεύτερος, ενώ στην τρίτη θέση βρέθηκε ο Καναδός, Λανς Στρολ με Williams.

Formula 1: Νικητής στην Ισπανία ο Hamilton με Mercedes

Τη 2η φετινή του νίκη σε πέντε αγώνες κατέκτησε ο Lewis Hamilton και συγκεκριμένα στο γκραν πρι της Ισπανίας. Ο πιλότος της Mercedes ακολούθησε την καλύτερη στρατηγική και κατάφερε να Ferrari και Mercedes είναι σίγουρο πως φέτος θα βγάλουν τα... μάτια τουςτερματίσει στην πρώτη θέση μετά από 65 γύρους που διήρκησε η 5η φετινή μάχη.

Πίσω από τον Βρετανό τερμάτισε ο Sebastian Vettel. O πιλότος της Ferrari αν και βρέθηκε να οδηγεί για αρκετούς γύρους το γκραν πρι της Ισπανίας, τελικά λίγο μετά το δεύτερο και τελευταίο πιτ στοπ έπεσε στην δεύτερη θέση και εκεί παρέμεινε μέχρι το πέσιμο της καρό σημαίας.

Η στιγμή που ο Hamilton προσπερνά τον Vettel...
Η στιγμή που ο Hamilton προσπερνά τον Vettel...


Το βάθρο συμπλήρωσε ο Ricciardo με Red Bull που σε καμία περίπτωση δεν έδειξε ότι μπορεί να Με το.. καλημέρα εγκατέλειψαν Raikkonen και Verstappenτερματίσει πιο ψηλά. Η τρίτη θέση ήταν ότι καλύτερο για τον Αυστραλό πιλότο, έπειτα και από τις εγκαταλείψεις των Raikkonen και Verstappen λίγο μετά την εκκίνηση του αγώνα αλλά και του Bottas από σπασμένο κινητήρα της Mercedes.
Πιο πίσω ακολούθησαν οι Perez, Ocon, Hulkenberg, Sainz, Wehrlein, Kvyat και Grosjean.

Η συνέχεια του παγκοσμίου πρωταθλήματος Formula 1 θα δοθεί στις 28 Μαΐου με το γκραν πρι στο Μονακό.


Τα αποτελέσματα από τον αγώνα της Ισπανίας...
Τα αποτελέσματα από τον αγώνα της Ισπανίας...
H βαθμολογία των πιλότων μετα τον 5ο γύρο του παγκοσμίου πρωταθλήματος Formula 1
H βαθμολογία των πιλότων μετα τον 5ο γύρο του παγκοσμίου πρωταθλήματος Formula 1


Η εκκίνηση του γκραν πρι της Ισπανίας
Η εκκίνηση του γκραν πρι της Ισπανίας


Η Ferrari του Raikkonen ακουμπά την Mercedes του Bottas...
Η Ferrari του Raikkonen ακουμπά την Mercedes του Bottas...


... και με τη σειρά του το ιταλικό μονοθέσιο ακουμπά την Red Bull του Verstappen. Το αποτέλεσμα ήταν να μείνει εκτός αγώνα οι Verstappen και Raikkonen
... και με τη σειρά του το ιταλικό μονοθέσιο ακουμπά την Red Bull του Verstappen. Το αποτέλεσμα ήταν να μείνει εκτός αγώνα οι Verstappen και Raikkonen


Από σπασμένο κινητήρα εγκατέλειψε ο Bottas και ενώ  βρισκόταν στην 3η θέση
Από σπασμένο κινητήρα εγκατέλειψε ο Bottas και ενώ βρισκόταν στην 3η θέση


O Vettel συγχαίρει τον νικητή Lewis Hamilton
O Vettel συγχαίρει τον νικητή Lewis Hamilton

Βάθρο για τον Ricciardo (Red Bull)
Βάθρο για τον Ricciardo (Red Bull)
O τρόπος που πανηγυρίζει ο Hamilton μιλά από μόνος του
O τρόπος που πανηγυρίζει ο Hamilton μιλά από μόνος του

Κυριακή, 30 Απριλίου 2017


ΕΚΠΛΗΚΤΙΚΗ ΝΙΚΗ ΤΗΣ PETRONAS-MERCEDES ΣΤΟ GP ΣΤΟ ΣΟΤΣΙ ΤΗΣ ΡΩΣΙΑΣ!


Με νίκη του Bottas έπεσε η αυλαία του γκραν πρι της Ρωσίας που ήταν ο 4ος γύρος του παγκοσμίου πρωταθλήματος Formula 1. Ο πιλότος της Mercedes πραγματοποίησε μία εξαιρετική εκκίνηση περνώντας Tην πρώτη του νίκη στην F1 και με μονοθέσιο της Mercedes κατέκτησε ο Bottas... τα δύο μονοθέσια της Ferrari και με υποδειγματική οδήγηση κατάφερε να δει πρώτος την καρό σημαία του τερματισμού.

Ακόμα και στο τελείωμα που ο Vettel προσπάθησε να τον απειλήσει, διατήρησε την πρωτιά και τελικά ήταν ο μεγάλος νικητής στην Ρωσία.


Όσο και να προσπάθησε ο Vettel (Ferrari) δεν ήταν αρκετό και η νίκη πήγε στα χέρια του Bottas με Mercedes...
Όσο και να προσπάθησε ο Vettel (Ferrari) δεν ήταν αρκετό και η νίκη πήγε στα χέρια του Bottas με Mercedes...

To 2-3 για την Ferrari
Στην δεύτερη θέση τερμάτισε ο πιλότος της Ferrari, Sebastian Vettel, που μπορεί να προσπάθησε για H Ferrari δείχνει φέτος πολύ δυνατή και ικανή για όλα!την πρώτη θέση αλλά δεν τα κατάφερε. Το βάθρο συμπλήρωσε ο Kimi Raikkonen με την δεύτερη Ferrari και μαζί έστειλαν το μήνυμα πως η ιταλική ομάδα όχι μόνο επέστρεψε αλλά είναι αυτή που θα διεκδικήσει τον τίτλο μαζί με την Mercedes.
Πιο πίσω τερμάτισαν οι Hamilton (Mercedes), Verstappen (Red Bull), Perez (Force India), Ocon (Force India), Hulkenberg (Renault), Massa (Williams) και Sainz (Toro Rosso).
Η συνέχεια του παγκοσμίου πρωταθλήματος Formula 1 είναι προγραμματισμένη για τις 14 Μαΐου στην Ισπανία.



Τα αποτελέσματα από το γκραν πρι της Ρωσίας...
Τα αποτελέσματα από το γκραν πρι της Ρωσίας...

H βαθμολογία των οδηγών με τον αγώνα της Ρωσίας
H βαθμολογία των οδηγών με τον αγώνα της Ρωσίας

Πανηγύρια για τον Bottas που κατέκτησε την πρώτη του νίκη με Mercedes
Πανηγύρια για τον Bottas που κατέκτησε την πρώτη του νίκη με Mercedes

O Vettel τερμάτισε στην 2η θέση αλλά παρέμεινε στην κορυφή του βαθμολογικού πίνακα
O Vettel τερμάτισε στην 2η θέση αλλά παρέμεινε στην κορυφή του βαθμολογικού πίνακα

Τρελά... πανηγύρια για τον νικητή Νο107 στην ιστορία της Formula 1
Τρελά... πανηγύρια για τον νικητή Νο107 στην ιστορία της Formula 1

Στην 5η θέση τερμάτισε ο Max Vertsappen με μονοθέσιο της Red Bull...
Στην 5η θέση τερμάτισε ο Max Vertsappen με μονοθέσιο της Red Bull...

Τρίτη, 25 Απριλίου 2017


Σε δημοπρασία η Benetton B191-02 του 1991 του Μichael Schumacher

Από το τιμόνι του συγκεκριμένου μονοθεσίου της Benetton, έχει περάσει ο Michael Schumacher αλλά και ο Nelson Piquet.
Ένα από τα μονοθέσια της Benetton με τα οποία αγωνίστηκε ο Michael Schumacher στα πρώτα βήματα της καριέρας του στην F1 πρόκειται να δημοπρατηθεί τον ερχόμενο Μάιο από τον οίκο Bonhams, το ίδιο που είχε διαθέσει παλαιότερα και μια Β194 του Γερμανού.

Το μονοθέσιο της Benetton με κωδικό Β191-02 έκανε το αγωνιστικό ντεμπούτο του στο GP του Σαν Μαρίνο, τρίτο αγώνα της σεζόν του 1991, στα χέρια του Roberto Moreno. Δύο αγώνες μετά, στο GP του Καναδά το οδήγησε ο τρις παγκόσμιος πρωταθλητής Nelson Piquet. Μάλιστα κατέκτησε μια ανέλπιστη νίκη με αυτό, αφού προσπέρασε στον τελευταίο γύρο τον Nigel Mansell, όταν εκείνος άρχισε να πανηγυρίζει πρόωρα για την επερχόμενη νίκη του και ξέχασε να κατεβάσει σχέση σε μια στροφή...

Στους δύο τελευταίους αγώνες της χρονιάς, με το συγκεκριμένο μονοθέσιο έτρεξε ο τότε rookie της Benetton, ο Γερμανός Michael Schumacher. Εγκατέλειψε και στις δύο περιπτώσεις, στην Ιαπωνία από βλάβη στον κινητήρα και στον καταστροφικό αγώνα της Αυστραλίας (που σταμάτησε λόγω κακοκαιρίας στον 17ο γύρο) από έξοδο. Όμως είχε ήδη δείξει τις δυνατότητές του νωρίτερα, όταν στο ντεμπούτο του στο GP Βελγίου, 11ο αγώνα της χρονιάς, είχε κατακτήσει την 7η θέση, ακριβώς πίσω από τον ομόσταυλό του Piquet, ο οποίος τότε οδηγούσε την Β191-02.

Αυτό το μονοθέσιο, το οποίο είχε χρησιμοποιηθεί από δύο οδηγούς-θρύλους εκείνη τη χρονιά, έναν στη δύση και έναν στην αυγή της καριέρας του, θα βγει τώρα σε δημοπρασία. Μετά από τη μετατροπή του σε μουσειακό έκθεμα, ύστερα από το τέλος εκείνης της σεζόν, χρειάστηκε να περάσουν 25 χρόνια μέχρι ο σημερινός ιδιοκτήτης του να αποφασίσει να το υποβάλει σε ένα πλήρες rebuild, έτσι ώστε να το κάνει και πάλι μάχιμο, το 2016.


Σήμερα η Benetton B191-02 είναι σε πλήρως λειτουργική κατάσταση, πιστό στις προδιαγραφές του 1991, με εξαίρεση τα μέτρα προστασίας του οδηγού που είναι αναβαθμισμένα, έτσι ώστε να καλύπτει πιο σύγχρονες προδιαγραφές της FIA. Και στις 21 Μαΐου θα επιστρέψει στο Σπα του Βελγίου, με σκοπό να βρει νέο ιδιοκτήτη στη δημοπρασία του οίκου Bonhams. Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις, όποιος θέλει να αποκτήσει αυτό το κομμάτι της Ιστορίας της F1 θα χρειαστεί να καταβάλει από €750.000 έως €950.000.
drive.gr

H Renault καλεί τον Alonso


Στο τέλος της φετινής σεζόν, ολοκληρώνεται το συμβόλαιο του Fernando Alonso με τη McLaren Honda και όλα δείχνουν πως το διαζύγιο μεταξύ των δύο πλευρών είναι θέμα χρόνου.


Ο Ισπανός άσος, παρότι διανύει το 36ο έτος της ηλικίας του, παραμένει ένας από τους πιο ολοκληρωμένους οδηγούς του grid, έχοντας άριστη φυσική κατάσταση και την δίψα για να διεκδικήσει έναν ακόμα παγκόσμιο τίτλο. Με τη McLaren αυτό φαντάζει απίθανο, δεδομένης της απογοητευτικής απόδοσης του μονοθεσίου και πιο συγκεκριμένα της μονάδας ισχύος της Honda.
Η Renault επιθυμεί να εντάξει στο δυναμικό της τον «El Nano», γεγονός που επιβεβαίωσε και ο διευθυντής της αγωνιστικής ομάδας, Cyril Abiteboul. Ο Γάλλος, θέλει να δει ξανά τον Alonso να φορά την κίτρινη φόρμα και έχει τον τρόπο να τον προσεγγίσει.


«Δεν πρόκειται να κοροϊδέψω κανέναν. Ξεκίνησα στην F1 όταν ο Flavio με τον Alonso ήταν μαζί και κυριαρχούσαν. Οι συνθήκες όμως έχουν αλλάξει από τότε. Αυτή την περίοδο χρειαζόμαστε την κατάλληλη ομάδα και θέλουμε τον Fernando μαζί μας. Όμως δεν μπορούμε να υποσχεθούμε ότι το 2018 θα μονομαχήσουμε για το πρωτάθλημα. Θέλουμε έναν οδηγό που θα μας οδηγήσει μπροστά και θα είναι έτοιμος όταν έρθει η ώρα, να διεκδικήσει τον τίτλο», δήλωσε ο Abiteboul.
Η Renault προσπαθεί να τον δελεάσει λέγοντάς του την αλήθεια, αλλά κανείς δεν γνωρίζει αν θα δεχθεί την προσφορά ο Alonso. Τα χρόνια περνούν και αυτό που επιθυμεί ο Ισπανός περισσότερο από όλα, είναι να νιώσει την αίσθηση του ανταγωνισμού και των μαχών για το βάθρο.
in.gr

Παρασκευή, 21 Απριλίου 2017


Απειλεί ξανά με αποχώρηση από την F1 η Red Bull Racing


Απειλεί εκ νέου με αποχώρηση από την F1 η Red Bull Racing

Συνέντευξη στην επίσημη ιστοσελίδα της Formula 1 παραχώρησε ο σύμβουλος της Red Bull Racing, Helmut Marko, με τις δηλώσεις του να προκαλούν αίσθηση.
Μίλησε για τις αλλαγές που θα γίνουν τα επόμενα χρόνια στα μονοθέσια και πιο συγκεκριμένα στις κινητήριες μονάδες. Σύμφωνα με τον ίδιο, τα μελλοντικά power unit πρέπει να είναι λιγότερα περίπλοκα και πιο αγωνιστικά. Παράλληλα, ζητάει άμεσες λύσεις από τους ιθύνοντες, ειδάλλως η Red Bull και η Toro Rosso είναι πολύ πιθανό να αποχωρήσουν από το σπορ.


«Μέχρι το 2021 πρέπει να έρθει στην F1 ένας ανεξάρτητος προμηθευτής κινητήρων. Αυτό είναι περισσότερο απαραίτητο από ποτέ. Οι μονάδες ισχύος είναι απίστευτα πολύπλοκες τώρα. Θέλουμε ένα απλό, αγωνιστικό, θορυβώδες και πιο οικονομικό μοτέρ. Υπάρχουν αρκετοί κατασκευαστές που μπορούν να προσφέρουν κάτι τέτοιο. Περιμένουμε από τους νέους ιδιοκτήτες και τη FIA να βρουν μια λύση μέχρι το τέλος της φετινής σεζόν. Αν δεν συμβεί αυτό, τότε η παραμονή μας στην F1 δεν είναι εξασφαλισμένη», τόνισε ο Marko.
Ζητάει να γίνουν πράξη όλα όσα συμφωνήθηκαν στην πρόσφατη συνάντηση των διευθυντών των ομάδων με τη FIA, στην έδρα της Παγκόσμιας Ομοσπονδίας, στο Παρίσι, πριν λίγες εβδομάδες. Στόχος της Red Bull είναι να υπάρξει μεγαλύτερος ανταγωνισμός και όχι να βλέπουμε ένα πρωτάθλημα τριών ταχυτήτων, με τις πιο ισχυρές οικονομικές ομάδες να κυριαρχούν και τις υπόλοιπες κομπάρσους.
Και το 2015 η αυστριακή ομάδα είχε απειλήσει με αποχώρηση όταν αναζητούσε προμηθευτή κινητήρων. Τελικά, τα είχε βρει με τη Renault, με την οποία επέκτεινε τη συνεργασίας της ως το 2018.

Κυριακή, 16 Απριλίου 2017


Η στρατηγική της Ferrari έφερε τη νίκη στο Μπαχρέιν!

Formula 1: Ξέφυγε ο Φέτελ! Είδε πρώτος την καρό σημαία

Η στρατηγική της Ferrari απέδωσε καρπούς, το αυτοκίνητο ασφαλείας βοήθησε αρκετά και ο Σεμπάστιαν Φέτελ πανηγύρισε τη δεύτερη νίκη του και της Scuderia στη σεζόν για να μείνει μόνος πρώτος στην κορυφή της βαθμολογίας. Δεύτερος ο Χάμιλτον, που δέχτηκε ποινή, τρίτος ο Μπότας.
Φαίνεται ότι πήρε το... αίμα της πίσω η Ferrari στον αγώνα του Μπαχρέιν για την επιλογή της σε αυτόν της Κίνας. Αρχικά, θα απορούσε κανείς που η Scuderia έβαλε ξανά τόσο νωρίς τον Σεμπάστιαν Φέτελ για πιτ στοπ, με αποτέλεσμα να βγει 12ος και ενώ θα πήγαινε σε διαφορετική στρατηγική από τη Mercedes και τον Λιούις Χάμιλτον.
Όμως, με την πολύ μαλακή γόμα ήδη κέρδιζε 3 δέκατα στον γύρο και η είσοδος του αυτοκινήτου ασφαλείας λόγω των Λανς Στρολ και Κάρλος Σάινθ φαίνεται ότι... βόλεψε τον Γερμανό, που είχε κάνει πολύ καλή εκκίνηση και είχε περάσει δεύτερος. Άπαντες για πιτ στοπ και ο τετράκις παγκόσμιος πρωταθλητής πέρασε μπροστά.
Με την επανέναρξη του αγώνα, απειλήθηκε από τον Χάμιλτον, που μείωνε συνεχώς τη διαφορά, ωστόσο ο Βρετανός έκανε ένα σημαντικό λάθος, όταν μπλόκαρε τον Ντάνιελ Ρικιάρντο στην είσοδο των πιτς. Αυτό έφερε την ποινή πέντε δευτερολέπτων για τον πιλότο της Mercedes, την οποία εξέτισε στο δεύτερο πιτ στοπ του, με αποτέλεσμα να βγει τρίτος πίσω από τον Βαλτέρι Μπότας.
Ωστόσο, ο Φινλανδός μπλόκαρε τους τροχούς του και ο Χάμιλτον πέρασε δεύτερος για να απειλήσει εκ νέου τον Φέτελ. Μάταια, όμως, καθώς αυτή τη φορά η προσπάθειά του έπεσε στο... κενό, με τον Φέτελ να πανηγυρίζει τη δεύτερη νίκη του και της Ferrari στη σεζόν για να μείνει μόνος πρώτος στη βαθμολογία.
Όσο για τον Μπότας, δεν κατάφερε να... σπάσει το ρόδι και στις νίκες, μετά τις pole position, ενώ δεν μπόρεσε ούτε δεύτερος να μείνει, αφού είδε την καρό σημαία τρίτος. Πίσω του βρέθηκε ο Κίμι Ραϊκόνεν, με τους Ντάνιελ Ρικιάρντο Φελίπε Μάσα, Σέρχιο Πέρεζ, Ρομάν Γκροζάν, Νίκο Χούλκενμπεργκ να ακολουθούν.
Την πρώτη δεκάδα συμπλήρωσε ο Εστεμπάν Οκόν, ενώ ήταν πολλές οι εγκαταλείψεις. Πέραν των Στρολ, Σάινθ, οι Μαξ Φερστάπεν, Κέβιν Μάγκνουσεν, Μάρκους Έρικσον, Φερνάντο Αλόνσο τέθηκαν επίσης εκτός, τη στιγμή που ο Στόφελ Φαντόρν δεν εκκίνησε καν.
Έτσι, στη βαθμολογία ο Φέτελ πήγε στους 68 βαθούς έναντι 61 του Χάμιλτον, ενώ πολύ πιο πίσω βρίσκεται ο Μπότας με 38. Στους κατασκευαστές η Ferrari πάτησε ξανά στην κορυφή με 102 πόντους, με τη Mercedes να μένει στους 99, ενώ η Red Bull είναι τρίτη και... καταϊδρωμένη με 47.

vettelhttp://ichef.bbci.co.uk/onesport/cps/624/cpsprodpb/8940/production/_95663153_vettel.jpg 

Αναλυτικά τα αποτελέσματα

Φέτελ Ferrari Νικητής
Χάμιλτον Mercedes +6.660
Μπότας Mercedes +20.397
Ραϊκόνεν Ferrari +22.475
Ρικιάρντο Red Bull +39.346
Μάσα Williams +54.326
Πέρεζ Force India +62.606
Γκροζάν Haas +74.865
Χούλκενμπεργκ Renault +80.188
Οκόν Force India +95.711
Βερλάιν Sauber +1 γύρο
Κβιάτ Toro Rosso +1 γύρο
Πάλμερ Renault +1 γύρο

Εγκατέλειψαν

Αλόνσο McLaren 54ο γύρο
Έρικσον Sauber 50ό γύρο
Σάινθ Toro Rosso 12ο γύρο
Στρολ Williams 12ο γύρο
Φερστάπεν Red Bull 11ο γύρο
Μάγκνουσεν Haas 8ο γύρο

http://ichef.bbci.co.uk/onesport/cps/624/cpsprodpb/CA72/production/_95662815_bahrain.jpg 

 

Δεν εκκίνησαν

Φαντόρν McLaren

Βαθμολογία οδηγών

Φέτελ 68
Χάμιλτον 61
Μπότας 38
Ραϊκόνεν 34
Φερστάπεν 25
Ρικιάρντο 22
Μάσα 16
Πέρεζ 14
Σάινθ 10
Γκροζάν 4
Μάγκνουσεν 4
Οκόν 3
Χούλκενμπεργκ 2
Κβιάτ 2
Βερλάιν 0
Τζιοβινάτσι 0
Πάλμερ 0
Φαντόρν 0
Αλόνσο 0
Έρικσον 0
Στρολ Williams 0

Βαθμολογία κατασκευαστών

Ferrari 102
Μercedes 99
Red Bull 47
Force India 17
Williams 16
Toro Rosso 12
Haas 8
Renault 2
Sauber 0
McLaren 0
 πληροφορίες -φωτό BBC.com
http://ichef.bbci.co.uk/onesport/cps/624/cpsprodpb/C108/production/_95661494_valtteribottas_gett1helicopter.jpg

Σάββατο, 15 Απριλίου 2017


Η στροφή στην πίστα του Μπαχρέιν που μισούν οι πιλότοι









Η στροφή στην πίστα του Μπαχρέιν που μισούν οι πιλότοι
Η πρώτη στροφή αμέσως μετά τη μεγάλη ευθεία εκκίνησης στο αυτοκινητοδρόμιο του Μπαχρέιν βασανίζει οδηγούς και μονοθέσια. Σε εκείνο το σημείο υποφέρουν ιδιαίτερα τα φρένα, καθώς τα αυτοκίνητα πρέπει να μειώσουν την ταχύτητά τους κατά περίπου 249 χλμ./ώρα και να πέσουν από επίπεδα άνω των 300 χλμ./ώρα σε ταχύτητες λίγο πάνω από τα 60 χλμ./ώρα.
Όλα αυτά γίνονται σε μία ελάχιστη απόσταση μόλις 69 μέτρων, με αποτέλεσμα να ασκούνται στους οδηγούς δυνάμεις της τάξης των 4,8 g, ενώ και η ενέργεια πέδησης φτάνει τα 2.427 kW. Κερασάκι στην τούρτα είναι η δύναμη, που πρέπει να ασκηθεί στο πεντάλ των φρένων και υπολογίζεται στα 128 kg.
Αλλιώς, πολύ απλά, το αυτοκίνητο δεν φρενάρει ιδανικά και χάνει ο οδηγός πολύτιμα δέκατα του δευτερολέπτου.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

F1: Νίκη Hamilton στην Imola, πρωταθλήτρια η Mercedes

Το Grand Prix της Formula 1 που ολο...