Δευτέρα 28 Μαΐου 2018

Σε άσφαλτο και χώμα με το νέο Dacia Duster


Το Dacia Duster παρουσιάστηκε πριν 8 χρόνια. Παρά το γεγονός ότι η αγορά κατακλύζεται πλέον από SUV μοντέλα, κατάφερε να γίνει μεγάλη εμπορική επιτυχία, χωρίς η Dacia να έχει κάποια ιδιαίτερη παράδοση στα SUV. Μια μεγάλη εμπορική επιτυχία ποτέ δεν είναι τυχαία, οπότε με μεγάλη αγωνία περιμέναμε να οδηγήσουμε τη 2η γενιά του μοντέλου. Η Dacia σοφά κράτησε τις βασικές αξίες του μοντέλου αμετάβλητες. Δηλαδή ένα πολύ προσιτό SUV με αρκετές δυνατότητες εντός αλλά και εκτός δρόμου. Εμείς οδηγούμε την τετρακίνητη και πετρελαιοκίνητη έκδοση, που ήταν και παραμένει η πιο προσιτή λύση με αυτά τα χαρακτηριστικά στην κατηγορία των SUV.
DaciaΤο μεγάλο στοίχημα
Έχουμε συνηθίσει η επόμενη γενιά ενός μοντέλου να βελτιώνεται. Να μεγαλώνει, να αποκτά πιο πλούσιο εξοπλισμό, καλύτερη ποιότητα και περισσότερα κομφόρ. Σαν συνέπεια βέβαια αυξάνεται η τιμή, με αποτέλεσμα να γίνεται λιγότερο προσιτό. Στην Dacia όμως επέλεξαν έναν περισσότερο δύσκολο δρόμο. Εξέλιξαν το μοντέλο συνολικά, χωρίς όμως να αυξήσουν την τιμή! Έτσι η τιμή του Duster ξεκινά στη χώρα μας από τα €13.670 ενώ η κορυφαία, τετρακίνητη έκδοση πετρελαίου ξεκινά από τα €17.350. Έτσι το Duster ξεκινά με γκολ από τα αποδυτήρια, μιας και παραμένει κορυφαίο τιμολογιακά.
DaciaΦρέσκο σχεδιαστικά
Το Duster 1ης γενιάς είχε τη δική του σχεδιαστική ταυτότητα. Δεν το μπέρδευες με κάποιο άλλο αυτοκίνητο στο δρόμο. Ρωμαλέο, με μεγάλα μετατρόχια και φουσκωμένα φτερά σε έπειθε πως μαζί του δεν θα σταματήσεις στο πρώτο εμπόδιο. Απέκτησε το κοινό του, οπότε η σχεδίαση της 2ης γενιάς ήταν ένα δύσκολο στοίχημα. Το νέο Duster έχει με την σειρά του, το δικό του χαρακτήρα. Δεν το μπερδεύεις με κάποιο άλλο μοντέλο, αλλά ούτε και το Duster 1ης γενιάς. Οι διαστάσεις δεν έχουν αλλάξει ουσιαστικά (+26 χλστ. σε μήκος, -18 χλστ. σε πλάτος, -13 χλστ. σε ύψος). Το ρωμαλέο παρουσιαστικό παραμένει, ωστόσο το μοντέλο έχει πλέον μια πιο μοντέρνα-premium εμφάνιση. Τα τονισμένα φτερά παραμένουν, όπως και οι άβαφες πλαστικές λεπτομέρειες, που υπογραμμίζουν τις εκτός δρόμου δυνατότητες.
DaciaΤο εσωτερικό έχει και αυτό με τη σειρά του σχεδιαστεί από την αρχή. Περισσότερο μοντέρνες γραμμές, οθόνη πολυμέσων με λειτουργία αφής και όμορφες πινελιές όπως οι στρογγυλοί αεραγωγοί. Οι ευθείες γραμμές κυριαρχούν, όπως και τα σκληρά πλαστικά. Σε αυτό τον τομέα θα θέλαμε μια βελτίωση, ωστόσο η απάντηση βρίσκεται πάντα στη χαμηλή τιμή κτήσης. Τα καθίσματα έχουν νέα σχεδίαση, είναι μαλακά αλλά με μέτρια πλευρική στήριξη. Το κάθισμα και το τιμόνι ρυθμίζονται, οπότε δεν είναι δύσκολο να βρεις τη θέση οδήγησης που θα σε βολέψει. Ο πίνακας οργάνων είναι πλήρης με υπολογιστή ταξιδίου στο κέντρο. Το δερμάτινο τιμόνι είναι πολυλειτουργικό, ενώ ο εξοπλισμός ουσίας είναι επαρκέστατος. Στην βάση της κονσόλας ξεχωρίζει ο περιστροφικός επιλογέας της μετάδοσης κίνησης. Ο οδηγός μπορεί να διαλέξει μεταξύ κίνησης στον εμπρός άξονα, στους τέσσερις τροχούς αλλά και μπλοκάρισμα μεταξύ εμπρός και πίσω άξονα. Οι χώροι είναι επαρκείς για 4 ή 5 επιβάτες αλλά και τις αποσκευές τους στα 467 λίτρα του χώρου αποσκευών.
DaciaΣτο δρόμο
Η μόνωση στο νέο Duster έχει βελτιωθεί, ωστόσο όταν βάλεις μπροστά τον εξελιγμένο κινητήρα πετρελαίου των 1,5 lt. και 110 ίππων, ακούγεται στο ρελαντί αλλά και στις έντονες επιταχύνσεις. Το σαφές κιβώτιο των 6 σχέσεων έχει κοντή κλιμάκωση που τον κολακεύει, ωστόσο η 6η είναι πλέον πιο μακριά, ώστε να είναι πιο οικονομικό και ήσυχο το Duster στον ανοιχτό δρόμο. Στην πράξη το πετυχαίνει μιας και πλέον ταξιδεύεις πιο άνετα και με μεγαλύτερες ταχύτητες. Ωστόσο έχει μεγαλώσει το κενό μεταξύ της 5ης και 6ης με αποτέλεσμα να χρειάζονται περισσότερες στροφές στον κινητήρα, όταν από 5η θέλεις να βάλεις 6η. Ο γνωστός κινητήρας του Renault Group μας έχει εντυπωσιάσει σε πολλές εφαρμογές και το Duster είναι μια ακόμα. Γραμμική λειτουργία, πλούσια ροπή με 26,5 kg.m στις 1750 rpm και φειδωλός στην κατανάλωση, είναι ο απόλυτος σύντροφος για κάθε χρήση. Εμείς μάλιστα πετύχαμε μέση κατανάλωση 5,9 lt/100km και αυτό είναι ακόμα ένα highlight του Duster.
DaciaΤο Duster δίνει έμφαση στην ασφάλεια αλλά και την άνεση, αναφορικά με την οδική του συμπεριφορά. Θα περάσει χωρίς πρόβλημα από τις ανωμαλίες των δρόμων ενώ δεν θα σε αιφνιδιάσει με τη συμπεριφορά του, ακόμα και αν το πιέσεις. Στις ορέξεις του περισσότερο σπορτιφ οδηγού θα βάλει φρένο η μαλακή ρύθμιση της ανάρτηση, κάτι που θεωρούμε λογικό με βάση το προφίλ της κατηγορίας. Σε κάθε περίπτωση πάντως η ροπή περνά στο δρόμο πολύ αποτελεσματικά. Το πλαίσιο αποδεικνύεται άκαμπτο και τα φρένα επαρκή, αν και για ψυχολογικούς λόγους θα προτιμούσαμε στον πίσω άξονα να υπάρχουν δισκόφρενα. Στην εκτός δρόμου κίνηση η μεγάλη απόσταση των 210 mm από το έδαφος, η τετρακίνηση, το σχετικά χαμηλό βάρος αλλά και τα κατάλληλα ελαστικά θα του επιτρέψουν να φτάσει πιο μακριά απ' όσο θα ζητήσει ο μέσος κάτοχος. Αναμφίβολα πρόκειται για ένα μοντέλο με μεγάλες δυνατότητες.
Τίμιο
DaciaΕίναι ένα από τα πιο τίμια SUV που μπορείς να αγοράσεις. Στην Dacia κατάφεραν να βελτιώσουν το προηγούμενο μοντέλο χωρίς να αλλάξουν την τιμή αγοράς. Οι παρατηρήσεις μας θα μπορούσαν να μην υπάρχουν, αλλά τότε θα ανέβαινε και η τιμή, οπότε πρέπει να το υπολογίσεις στην εξίσωση. Δεν θα σε συνεπάρει με την ποιότητα των πλαστικών του, αλλά από την άλλη αγοράζεις ένα SUV με εξελιγμένη τετρακίνηση και κινητήρα πετρελαίου, στην τιμή ενός super mini. Στο Duster μετράει η ουσία και με αυτά τα χρήματα, παίρνεις πολλή από αυτή.
Dacia
Τεχνικά Χαρακτηριστικά
Διαστάσεις (Μήκος/ πλάτος/ύψος) : 4.341/1.804/1.682 mm
Βάρος : 1320 kg
Κινητήρας : 1461 cc
Ιπποδύναμη : 110 PS/ 4000 rpm
Ροπή : 26,5 kg.m/ 1.750 rpm
Τελική ταχύτητα : 169 km/h
Κατανάλωση δοκιμής : 5,9 lt/100km
0-100 km/h : 12,4 sec
Ρύποι CO2 : 123 g/km
Τιμή : € 17.350
πηγή: capital.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

F1: Νίκη Hamilton στην Imola, πρωταθλήτρια η Mercedes

Το Grand Prix της Formula 1 που ολο...